• دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024

  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024
در نشست هم اندیشی فعالان گردشگری کرمان مطرح شد؛

راهکارهای کوتاه مدت توسعه گردشگری کرمان

نشست هم اندیشی فعالان گردشگری کرمان با موضوع ارائه راهکارهایی برای توسعه گردشگری استان با حضور رئیس و نایب رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق کرمان، معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و مدیر مرکز کرمان شناسی برگزار شد...

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق کرمان در این نشست به اجرای طرح توسعه گردشگری کرمان 1404 با همکاری دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: هدف از این برنامه رویداد محور معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری استان با اجرای 47 رویداد تعریف شده است.
محمدرضا بهرامی افزود: همراهی فعالان حوزه گردشگری در فضای مجازی و همچنین رسانه ها می تواند به اجرای هر چه بهتر این طرح کمک کند زیرا معتقدیم وجود پیوست رسانه ای در کنار برگزاری رویدادها می تواند به معرفی بیشتر جاذبه های کرمان کمک کند.
رونق صنعت گردشگری به تحقق شعار سال منجر می شود
در ادامه این نشست مدیر مرکز کرمان شناسی، نویسنده و مورخ کرمانی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" بیان کرد: تولید در برخی حوزه ها با محدودیت هایی روبروست که مردم چندان نمی توانند در آن مشارکت داشته باشند؛ حوزه ای که می توان به تحقق شعار سال کمک کند صنعت گردشگری است.
محمدعلی گلاب زاده اظهار کرد: برای ایجاد رونق در گردشگری حضور مردم به عنوان اصل اولیه مطرح است که می تواند با ایجاد اشتغال ارزان و کسب درآمد به جهش تولید کمک کند. وی ادامه داد: ضوابط و مقررات کشور جای خود را دارد و از سوی دیگر گردشگر به سفر می رود تا از تنش ها و مشکلات روزمره به دور باشد، پس می توان با تلفیقی از ضوابط و مقررات و همچنین در نظر گرفتن شرایط مناسب برای مخاطب، موجب رونق گردشگری شد.
سهم گردشگری در اقتصاد استان را نمی دانیم
معاون سرمایه گذاری و گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه به تحلیل علمی آمارها و به دست آوردن اطلاعات دقیق در حوزه گردشگری نیاز داریم، گفت: ما هنوز سهم گردشگری در میزان تولید ناخالص داخلی را نمی دانیم در صورتی که گردشگری یکی از سه محور اصلی توسعه استان در کنار کشاورزی و معدن در نظر گرفته شده است.
محمدحسین تجلی تصریح کرد: یکی از مواردی که کشور را تهدید می کند ناوگان فرسوده ریلی و هوایی است و از سوی دیگر وضعیت بلیط قطار و هواپیما در کرمان با مشکلات و کمبودهایی روبروست. وی افزود: دولت بر روی برنامه های کلان گردشگری مانند تبلیغات، بازاریابی و زیرساخت ها تمرکز دارد و از 20 برنامه اجرایی مشخص شده در سال 1403 یک مورد مربوط به حوزه گردشگری است.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، تجلی بیان کرد: معرفی گردشگری استان با حضور فعالان بخش خصوصی این حوزه در نمایشگاه های داخلی و خارجی و همچنین اجرای رویدادهای مختلف می تواند بهتر معرفی شود که در حال حاضر قدرت بخش خصوصی در این زمینه ضعیف است و نمی توانند شرکت داشته باشند.
گفتنی است در این نشست مسائل مربوط به حوزه گردشگری مانند کمبود بلیط قطار و هواپیما درکرمان برای تورهای گردشگری و مسافران، بی برنامگی در گردشگری کرمان، کمبود رویدادهای زیست شب و کمبود المان های صنایع دستی در شهر کرمان مطرح شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10925
اخبار مرتبط
نظرات شما