• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
کدام کسب و کارها در بازار خواهند ماند؟

نسخه بقای کسب و کارها در 1403

کسب‌وکارهایی که در سال ۱۴۰۳ ماندگار می‌شوند، آنهایی هستند که با شناخت دقیق از نقاط ضعف و قوت خود، به‌طور مستمر در جستجوی راه‌های نوآورانه برای بهبود مستمر هستند. آنها با اجرای استراتژی‌های مدون و حرفه‌ای، قادر به عبور از دوران تغییرات اقتصادی و حفظ جایگاه خود در بازار رقابتی خواهند بود...

امیر شمس‌الدین سعید
رئیس کانون کارافرینی اتاق بازرگانی کرمان
 ۱. کسب و کارهایی که فقط در آنها منابع انسانی بهره‌ور و با تارگت‌های کاری شفاف مشغول کارند (افرادی که دائم در حال یادگیری و به‌روز رسانی خود هستند )
۲. مدیران آنها با علم اقتصاد و حسابداری و مدیریت منابع انسانی نسل z آشنایی کامل دارند 
3. حسابداران و مشاورانی قوی در امر شناسایی هزینه‌هاا و کنترل آنها دارند 
۴. حسابداران ومشاوارنی قوی در رابطه با امور مالیاتی دارند 
۵. با مشتری نهایی در ارتباط هستند
۶. تامین کالا و یا مواد اولیه خود را از تامین‌کننده دست اول انجام میدهند 
۷. در بستر وب، حضوری فعال دارند 
۸.  ارتباط قوی با مشتریان خود از طریق بسترهای حرفه ای crm دارند
۹.  به‌صورت روزانه گردش نقدینگی خود را چک کرده و به‌صورت حرفهای و با ابزارهای رایج نقدینگی خود را جهت عقب نیفتادن از بازار مدیریت می‌کنند
۱۰. اگر فروش مدت‌دار یا اقساطی دارند نقدینگی آن را از طریق وام بانکها یا با خرید مدت‌دار مواد اولیه و کالا تامین می‌کنند و سرمایه شخصی خود را کمتر درگیر می‌کنند
۱۱. از مشتریان مدت دار ضمانت‌های بسیار معتبر و ملکی و بانکی می‌گیرند و همچنین  برای مشتریان خود، سقف اعتباری مشخصی بر اساس ضمانت آنها و حداکثر ۲۰درصد بیشتر تعریف می‌کنند
۱۲. نیروهای کارآمد خود را با گفت‌وگوی منطقی و با قیمت منطقی حفظ می‌کنند.
۱۳. سال ۱۴۰۳ سال مرگ کسب و کارها به دلیل بالا رفتن هزینه‌های درون سازمانی است، شرکت‌های ماندگار بسیار در کنترل هزینه‌های داخلی خود  با دقت عمل می‌کنند. 
۱۴. ریسک‌های بزرگ و پر خطر انجام نمی‌دهند. 
۱۵. بسیار در کار کردن با دولت دقت می‌کنند زیرا تاخیر زیاد در وصول مطالبات می‌تواند علاوه بر سود، سرمایه آنها را نیز از بین ببرد. 
۱۶. در سال ۱۴۰۳ هزینه کسب وکارشان نزدیک به هزینه یک کسب و کار اینترنتی است زیرا اگر قیمتی بیش از آن به مشتری اعلام کنند احتمال از دست دادن مشتری را برای همیشه خواهند داشت.
۱۷.  خدماتی عالی بیش از انتظار مشتری ارائه میدهند تا مشتری وفادار بماند. 
۱۸. آمادگی هر پیشامد اقتصادی را دارند و برای حالتهای مختلف، راه‌حلهای متفاوتی را پیش‌بینی می‌کنند، از افزایش قیمت ناگهانی دلار تا افزایش ناگهانی مالیات کسب وکارشان و
۱۹. درک شرایط سخت زندگی کارمندان موثر و گذاشتن بستههای حمایتی متناسب با شرایط کارکنان از جمله وظایف مدیران کسب وکارهاست.
۲۰. مدیران کسب وکار نقاط ضعف خود را خوب میشناسند و می‌دانند در چه موقعیتهایی ممکن است تصمیماتی عجولانه و نادرست متاثر از هیجانات غیرقابل کنترل خود بگیرند و با مشورت افراد آگاه و خودشناسی، تلاش می‌کنند تا کمترین ریسکها را متوجه کسب وکار خود بکنند.
۲۱. محاسبه دورهای قیمت تمام‌شده بر اساس نوع کسب وکار یکی از مهمترین نکاتی است که در سال آینده انجام می‌دهند.
۲۲.  مشاورانی آگاه در جهت بستن قراردادهای مدنی و قانون کار وانجام امور تامین اجتماعی دارند زیرا  در سال ۱۴۰۳ کسب‌وکارها امکان و توان اشتباه کردن و پرداخت هزینه‌های سنگین اشتباهات از روی ناآگاهی را ندارند.
۲۳.  فیلهای سفید را از کسب وکار خود خارج میکنند( واحدهای نابهرهور و یا محصولات کم فروش یا دارای هزینه تولید بالا را تعطیل می‌کنند).
صاحبان کسب‌وکارهای موفق در سال ۱۴۰۳ کسانی هستند که با دقت و هوشمندی، استراتژیهای خود را برنامه‌ریزی میکنند تا در برابر نوسانات بازار و تغییرات اقتصادی، مقاوم بمانند.  این کسب وکارها با تمرکز بر کنترل دقیق هزینهها، مدیریت حرفهای نقدینگی و ارائه خدماتی فراتر از انتظارات مشتری، قادر به حفظ رقابتپذیری و پایداری خود در بازار هستند.
همچنین این کسب‌وکارها بهخوبی میدانند که موفقیت در بازار پیچیده امروزی، نیازمند انعطافپذیری، آمادگی برای مواجهه با چالشها و توانایی سریع برای اقتصادی کردن عملیات است.  آنها با استفاده از فناوریهای جدید، تکنیکهای مدیریتی پیشرفته، و استراتژیهای بازاریابی مؤثر، نه تنها در نگهداشتن مشتریان فعلی موفق عمل میکنند بلکه در جذب مشتریان جدید نیز پیشرو هستند.
در نهایت، کسب‌وکارهایی که در سال ۱۴۰۳ ماندگار میشوند، آنهایی هستند که با شناخت دقیق از نقاط ضعف و قوت خود، بهطور مستمر در جستجوی راههای نوآورانه برای بهبود مستمر هستند. آنها با اجرای استراتژیهای مدون و حرفهای، قادر به عبور از دوران تغییرات اقتصادی و حفظ جایگاه خود در بازار رقابتی خواهند بود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10854
اخبار مرتبط
نظرات شما