• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
تا پایان شهریور در فرابورس انجام می شود؛

راه‌اندازی بازار اختصاصی دانش‌بنیان‌ها

سرپرست معاونت توسعه بازار فرابورس خبر داد: بحث راه‌اندازی بازار دانش‌بنیان‌ها ظرف این هفته یا هفته‌ آتی در جلسه هیئت مدیره مطرح خواهد شد و براساس مکاتباتی که با مسئولان مربوطه در سازمان داشتیم، امید می‌رود تا اواخر شهریورماه راه‌اندازی این بازار نهایی شود...

سیدمهدی علم‌الهدی سرپرست معاونت توسعه بازار فرابورس در رابطه با برنامه‌های عملیاتی فرابورس در خصوص راه‌اندازی بازار اختصاصی دانش‌بنیان‌ها، اظهار کرد: دستورالعمل راه‌اندازی بازار دانش‌بنیان‌ها پس از برگذاری چند جلسه با اعضای کمیته تدوین نهایی شده است.
او افزود: بحث راه‌اندازی بازار دانش‌بنیان‌ها ظرف این هفته یا هفته‌ آتی در جلسه هیئت مدیره مطرح خواهد شد و براساس مکاتباتی که با مسئولان مربوط در سازمان داشتیم امید می‌رود تا اواخر شهیریور ماه راه‌اندازی این بازار نهایی شود.
سرپرست معاونت توسعه بازار فرابورس در پاسخ به این سوال که آیا این بازار به طور اختصاصی برای صنایع دانش بنیان خواهد بود یا خیر؟ گفت: در این بازار اختصاصی دو تابلو دانش‌بنیان و رشد در نظر گرفته شده، گروه اول مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان، نوآور و خلاق است. در گروه دوم نیز تمام شرکت‌هایی که جز این سه گروه مذکور نبودند، می‌تواند نسبت به عرضه اولیه پذیرش سهامشان اقدامات لازم را انجام دهند.
علم‌الهدی در پاسخ به این سوال که سرمایه‌گذاران چگونه می‌تواند روی این بازار معامله انجام دهند، اظهار کرد: یکی از تفاوت اصلی و مهم بازار تخصصی دانش‌بنیان‌ها مربوط به نحوه سرمایه‌گذاری فعالان است، زیرا معامله در این بازار تنها توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.
سرپرست معاونت توسعه بازار فرابورس در پایان بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان پس از راه‌اندازی بازار اختصاصی برای حضور در خود بازارهای فرابورس نیز مانند قبل محدودیتی ندارند و بسته به تصمیم خود شرکت خواهد بود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8431
اخبار مرتبط
نظرات شما