• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
در نشست انجمن ماشین آلات و قطعات صنعتی مطرح شد؛

تامین کمتر از 30 درصد قطعات صنایع از کرمان

رئیس اتاق کرمان در نخستین نشست انجمن ماشین آلات و قطعات صنعتی استان کرمان گفت: کمتر از 30 درصد قطعات مورد نیاز کالاهای تولیدی صنایع از داخل استان، تامین می شود و باید بستری فراهم شود که این عدد به حداکثر 70 درصد افزایش یابد...

سیدمهدی طبیب زاده افزود: بر اساس مصوبه ای که از شورای تامین استان دریافت شده، صنایع موظفند 80 درصد قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای تولید هر کالایی را از استان تامین کنند که از این طریق بتوان به تقویت شرکت های کوچک و متوسط پرداخت. وی با اشاره به اینکه سالانه چندهزار میلیارد تومان نیاز شرکت های بزرگ استان برای تامین قطعات است، ادامه داد: باید بستری فراهم شود تا در فضایی رقابتی، با تولید محصولاتی با کیفیت و کمیت بالا، با قیمت کنترل شده و تامین آنها در موعد مقرر، عرضه و تقاضا را به درستی ساماندهی کرد.
طبیب زاده، اظهار کرد: اگر تولیدکنندگان قطعات و ماشین آلات بتوانند نیاز صنایع را مطابق با خواسته های آنها و بر اساس تکنولوژی ها و روش های جدید فراهم کنند، تقاضا برای تولید بسیار زیاد وجود دارد. رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: توسعه و تقویت تشکل ها یکی از برنامه ها و اهداف اتاق است و تشکل ها باید جایگاهی را برای خود ایجاد کنند که عضویت در آنها موجب افتخار اعضا و فعالیت آنها در تصمیم سازی و تصمیم گیری مسائل مختلف تاثیرگذار باشد.
طبیب زاده، ادامه داد: می توان از سامانه فرصت نیز برای فعالیت بهتر در زمینه عرضه و تقاضا در بخش قطعات و ماشین آلات استفاده کرد و نیاز به قطعه و همچنین نیروی فنی مورد نیاز هر بنگاه اقتصادی را دریافت کرد. وی بیان کرد: اتاق کرمان در حمایت از تشکل ها در سال های ابتدایی تاسیس آن ها در زمینه های برگزاری دوره های آموزشی، بازاریابی، بازسازی، شرکت در نمایشگاه و فعالیت های تحقیقاتی همکاری لازم را انجام خواهد داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،در این نشست رئیس کمیسیون صنعت اتاق کرمان گفت: جای خالی این انجمن در استان احساس می شد و در حالی که کرمان را استانی صنعتی و معدنی می دانند این موضوع فقط برای صنایع بزرگ است و کمکی به صنایع کوچک و متوسط نمی شود.حامد بدرآبادی اظهار کرد: استان هایی مانند اصفهان، یزد، تبریز و مرکزی صنایع بزرگ ندارند اما در حوزه صنایع کوچک و متوسط بسیار فعال عمل کرده اند و ما نیز باید برای استان کرمان نیز برای تقویت این صنایع تدابیر بیشتری بیندیشیم. وی ادامه داد: اصلی ترین هدف از تشکیل این انجمن هم افزایی فنی و علمی، پیگیری مشکلات و مسائل اعضا و پررنگ ترکردن رابطه این انجمن با دانشگاه است که باید به صورت جدی به آن ها توجه شود.
در ادامه این نشست رئیس انجمن ماشین آلات و قطعات صنعتی استان کرمان گفت: از جمله اهداف اولیه این انجمن افزایش اعضای انجمن است که در این رابطه با شرکت شهرک های صنعتی و اتاق کرمان مذاکره شده تا فعالان این حوزه را به ما معرفی کنند. ارسلان شجاعی تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر بر روی قطعه سازان و نظام پیمانکاری فرعی بیشتر توجه شده و امیدواریم فرهنگ سازی برای نگاه ویژه به این بخش بیشتر از گذشته صورت گیرد. وی با تاکید بر اینکه باید به هم افزایی و توانمندسازی بیشتر اعضای این انجمن پرداخت، ادامه داد: نیروی کار مورد نیاز قطعه سازان استان را به دانشگاه فنی و حرفه ای استان اعلام کردیم که 20 فرد بیکار را برای دعوت به کار معرفی کرده اند.
شجاعی، اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های مد نظر انجمن راه اندازی دفاتر تحقیق و توسعه در صنایع تولیدی است که امیدواریم بتوان برای راه اندازی آنها از قانون جهش تولید دانش بنیان در برابر معافیت های مالیاتی استفاده کرد. گفتنی است در این نشست جمعی از اعضای انجمن مسائلی مانند کمبود نیروی کار ماهر، نبود شرکت های ریخته گری و مواد اولیه آنها، نبود امکان تست بالانس قطعات در استان، ایجاد شهرک کارگاهی قطعه سازی در کرمان و حضور فعال در نمایشگاه ها مطرح شد.


 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10103
اخبار مرتبط
نظرات شما