• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
در دادگستری استان کرمان انجام شد

تشکیل ۴۴ هزار و ۵۳۳ پرونده بدون کاغذ

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان و دادستان مرکز استان به تشکیل ۴۴ هزار و ۵۳۳ پرونده بدون کاغذ در سطح استان کرمان طی هشت ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت 7916 جلسه دادرسی الکترونیک با زندان ها برگزار شده است...

مهدی بخشی در نشست ویدئوکنفرانس با روسا و دادستان های سراسر استان کرمان به عملکرد کلی هشت ماهه استان کرمان اشاره کرد و افزود: در هشت ماهه سال جاری ۴۰۵ هزار و ۶۰۰ پرونده به شعب قضایی استان وارد و ۳۹۵ هزار و دو پرونده مختومه شده است.
وی با اشاره به اینکه نرخ رسیدگی به پرونده ها در هشت ماهه سال جاری ۹۷.۳۸ درصد بوده، ادامه داد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در سال جاری ۸۴ روز بوده و درصد ابلاغیه های الکترونیک ۹۳ درصد است.
بخشی بیان کرد: نرخ رسیدگی به پرونده ها در دادسراها از ۹۱ درصد در سال گذشته به ۹۷ درصد و در دادگاه های تجدیدنظر از ۹۹ درصد به ۱۰۱ درصد افزایش یافته است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: موجودی پرونده های دادگستری تا پایان آبان ماه نسبت به ابتدای سال ۹.۸۷ درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: بر مبنای سنجش عملکرد دادسراهای عمومی و انقلاب استان کرمان، شهرستان های  راور، بردسیر، عنبرآباد، کهنوج، ریگان، شهربابک، رودبار جنوب و سیرجان نرخ رسیدگی بیش از ۱۰۰ درصد داشته اند.
بخشی گفت: دادگاه های ریگان، زرند، شهربابک، سیرجان، قلعه گنج و بافت نیز نرخ رسیدگی بالای ۱۰۰ درصد داشته اند.
به گزارش ایسنا، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: ساردوئیه، گلباف وفهرج و بردسیر بیشترین درصد محکومیت های جایگزین حبس به محکومیت حبس در ۸ ماهه امسال را به خود اختصاص داده اند.
بخشی گفت: در هشت ماهه سال جاری  7916 جلسه دادرسی الکترونیک با زندان ها برگزار شده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5704
اخبار مرتبط
نظرات شما