• شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 04 May 2024

  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 04 May 2024
براساس توافق جدید شهرداری با شرکت توزیع برق؛

شب‌های شهر کرمان روشن‌تر می‌شود

موضوع روشنایی کرمان بار دیگر در نشست علنی روز دوشنبه اعضای شورای شهر مطرح شد و شهردار منتخب در پاسخ به آن، از توافقی سخن گفت که در آن شرکت توزیع برق اعلام کرده روشنایی هر کوچه‌ای که شهرداری روکش آسفالت آن انجام را داد، تامین کند...

خاموشی و نبود نور کافی در معابر اصلی و فرعی شهر کرمان یکی از نقاط ضعف مهم این کلانشهر در کنار مشکلات آسفالت و دیگر کمبودها به شمار می‌رود که باعث شده زندگی و زیبایی این شهر زیر تاریکی گُم شود و کمبود نور و تاریکی، فضای کلی این شهر را شکل و به اصطلاح حالتی دلگیر به کرمان زیبا و تاریخی داده است.
هر چند در نشست‌های متعدد، اعضای شورا در مورد موضوع روشنایی سطح شهر کرمان بارها صحبت کرده اند اما این نتیجه نگرفتن‌ها باعث شده که بار دیگر موضوع روشنایی شهر در یکصدو چهل و هشتمین نشست علنی شورا نیز مطرح شود.
در این نشست شورا ابتدا محمد امینی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان در تذکری مجدد به شرکت توزیع برق گفت: متاسفانه در بحث روشنایی اتفاقی نمی افتد.
وی بیان کرد: شهرداری کرمان در سال‌های مختلف تلاش هایی انجام داده و تعریض ها را براساس طرح تفصیلی اجرا کرده است ولی آن چیزی که اتفاق نیافتد جابه‌جایی تیرهای برق در خیابان‌های مختلف است.
امینی‌زاده تصریح کرد: از طرفی از رییس شورا می‌خواهم مواردی که به عنوان تذکر در نشست‌های شورا مطرح می‌شود به عنوان نامه به اطلاع ادارات مربوطه نیز برسد.
محسن تویسرکانی شهردار منتخب کرمان نیز در این نشست گفت: بحث روشنایی شهر کرمان همواره دغدغه بوده است، جلسات متعددی با متولیان و مدیران برق برگزار شده و همواره پای کار آمدند؛ قراردادی نیز درباره روشنایی رینگ (کمربندی) شهر بود که به دلیل ناتوانی پیمانکار در تامین موارد مورد نیاز، فرصتی به آنها داده شد.
به گزارش ایرنا،وی بیان کرد: در جلسات متعدد با مدیران شرکت برق، توافق کردیم هر کوچه‌ای را که شهرداری روکش آسفالت انجام داد، شرکت برق موظف باشد روشنایی آن را هم تامین کند.
شهردار منتخب کرمان تاکید کرد: چیزی تا نهایی‌شدن روشنایی رینگ شهر کرمان نمانده و قرار شده است لامپ‌هایی که در رینگ شهر قدیمی هستند و باز می‌شوند، به معابر دیگر برود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10990
اخبار مرتبط
نظرات شما