• جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024

  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024
رییس اتاق کرمان در نشست شورای آموزش و پرورش استان،تشریح کرد

دستاوردهای پویش کرمان دانا

رئیس اتاق کرمان در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان گفت: توسعه دانش مدیریتی از دیگر اهداف مهم پویش کرمان داناست زیرا استان کرمان در این زمینه نیازمند بهبود و ارتقاست...

سیدمهدی طبیب زاده، افزود: پیش از توسعه دانش مدیریتی؛ توسعه فضای آموزشی، توسعه مهارت آموزی و توسعه شرکت های دانش بنیان از سایر اهداف این پویش است که اتاق کرمان به آن خواهد پرداخت. وی ادامه داد: هدف از اجرای پویش کرمان دانا ایجاد افزایش اشتیاق در مدرسه سازی و کمک به آموزش و آگاهی بخشی است که در کنار این پویش نهضتی در بین خیران ایجاد شد و عده دیگری به این جمع پیوستند.
 وی تصریح کرد: اتاق کرمان پس از اطلاع از کمبود فضای آموزشی در کرمان حتی پایین تر از میانگین کشور، مدرسه سازی را در نقاط مختلف استان به ویژه حاشیه شهر کرمان آغاز کرد و قرار است تا پایان طرح 120 مدرسه در قالب 720 کلاس درس را احداث کند که بخشی از آن اجرا شده است. طبیب زاده، با تاکید بر ارائه محتوای آموزشی با کیفیت بالا در مدارس بیان کرد: ارائه محتوای آموزشی را با مشارکت اداره آموزش و پرورش به سمتی خواهیم برد که مهارت آموزی را بیشتر اجرا کنیم.
رئیس اتاق کرمان گفت: در مدارس کرمان دانا که 360 نفر دانش آموز تیزهوشان مشغول به تحصیل هستند، برای نخستین بار سمینار آموزشی"آشنایی دانش آموزان با بورس" برگزار شد و سایر برنامه های مهارت محور در دست برنامه ریزی است. وی افزود: امیدواریم در مدرسه سازی که خیرین به خوبی مسئولیت اجتماعی خود را انجام دادند، سهم بودجه دولتی این پروژه ها نیز بزودی تامین شود و سازمان های بیشتری برای پیشبرد سریعتر این پویش مشارکت کنند. وی ادامه داد: همچنین درخواست می شود کارگروهی برای رفع و تامین زیرساخت های مدارس مانند آب و برق متشکل از دستگاه های مربوطه تشکیل تا کارها بدون توقف و با سرعت بیشتری انجام شود.
در ادامه عضو هیات رئیسه اتاق کرمان گفت: اتاق کرمان و اتاق ایران همواره به موضوع مسئولیت های اجتماعی ورود کرده و در مواردی مانند همه گیری بیماری کرونا، سیل، مدرسه سازی و ... یاری رسان بوده است. عباس جبالبارزی، با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "در مدرسه سازی هر کس هر چقدر می تواند، کمک کند" افزود: اگر بتوان مصوبه ای را از دولت گرفت که دستگاه های نظارتی به اتاق های بازرگانی برای هزینه کردن در انجام پروژه های مسئولیت های اجتماعی ایراد وارد نکنند، بسیاری از مسائل در این حوزه حل خواهد شد و این کمک ها افزایش خواهد یافت
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، استاندار کرمان نیز در ادامه این نشست ضمن قدردانی از اتاق کرمان برای اجرای پویش کرمان دانا و احداث مدارس در مناطق مختلف استان، گفت: تکمیل زیرساخت های مدارس را برای بهره برداری هر چه سریعتر آن ها پیگیری خواهیم کرد و از تمامی ظرفیت ها در این بخش کمک خواهیم گرفت. محمدمهدی فداکار در رابطه با مشکلات احتمالی پیش آمده برای اتاق کرمان از سوی برخی دستگاه های نظارتی در امر مدرسه سازی خاطرنشان کرد: اتاق مجموعه ای خصوصی است نه عمومی، و اگر مسئله ای پیش آمد از طریق آموزش و پرورش و استانداری آن را حل خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه شاید مدرسه ای باشد که در حال حاضر دانش آموز ندارد، افزود: با بررسی این موارد می توان از مولدسازی به عنوان یک موضوع مهم برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت ها استفاده کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7645
اخبار مرتبط
نظرات شما