• یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024

  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024
مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال کرمان خبر داد

قطع برق پنج اداره پرمصرف کرمان

مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: برق پنج اداره پرمصرف که تذکرها را برای کاهش مصرف برق خود رعایت نکردند، قطع شد...

محمد سلیمانی افزود: ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان پژوهش های علمی شرکت شهرک های صنعتی و صندوق بازنشستگی استان کرمان از مراکزی بودند که برق آنها امروز قطع شد.
وی بیان کرد: در مرکز کنترل و پایش بار مصرف به صورت لحظه ای و برخط برق ادارت دولتی رصد و پایش می شود و در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف در مرحله نخست تذکر و اخطار به مدیریت مجموعه داده می شود که اگر میزان مصرف اصلاح نشود، اقدام به قطع برق مجموعه می کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان تاکید کرد: مشترکان اداری باید در ساعات اداری ۳۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش دهند و پس از ساعات اداری نیز این میزان کاهش به ۶۰ درصد می رسد.
وی بیان کرد: بر اساس مصربات ابلاغی نهادها و سازمان های اداری باید سیستم سرمایش خود را یک ساعت قبل از پایان ساعات اداری خاموش و در ساعات اداری نیز وسایل غیرضروری را از مدار خارج کنند.
سلیمانی خاطر نشان کرد: برق ادارات پر مصرف پس از تعهد مسئول سازمان و دستگاه اجرایی برای کاهش مصرف مجدد وصل خواهد شد.
افزایش میزان مصرف برق کرمان
به گزارش ایرنا، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شمال استان کرمان نیز گفت: مصرف برق در بخش خانگی همراه افزایش دما تغییر می کند؛ استفاده از سیستم های سرمایشی نیز ۴۰ درصد مصرف برق را افزایش می دهد.
حمید علیزاده افزود: میزان مصرف برق در ساعت ۱۱ صبح امروز به ۷۹۴ مگاوات رسید که این عدد در مدت مشابه روز قبل ۷۷۴ مگاوات بود که شاهد افزایش ۲۰ مگاواتی مصرف برق به دلیل افزایش دمای هوا بودیم.
وی اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد مشترکان برق شمال استان کرمان جزو مصرف کنندگان کم مصرف هستند و به مشترکانی که بیش از حد الگو، برق مصرف کنند نسبت به میزان افزایش قبض برق اخطار لازم داده می شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7936
اخبار مرتبط
نظرات شما