• دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024

  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024
رئیس کمیسیون خدمات فنی مهندسی اتاق ایران پیشنهاد داد

پایش برنامه کمیسیون های تخصصی در دوره دهم

علی نقوی رئیس کمیسیون خدمات فنی مهندسی و احداث اتاق ایران در نخستین نشست روسای کمیسیون‌ها با هیات رئیسه اتاق ایران گفت: پیشنهاد می شود در کمیسیون های تخصصی اتاق ایران، برای ارتقای سطح و جایگاه کمیسیون‌ها و همچنین مشارکت و حضور تشکل‌های اثرگذاری که عضو اتاق نیستند، آیین‌نامه مربوطه اصلاح شود...

علی نقوی، در ادامه نیز پیشنهاد دیگری را مطرح کرد و افزود: همه کمیسیون های تخصصی موظف به ارائه برنامه برای فعالیت خود در دوره دهم شوند و به صورت منظم گزارشی از عملکرد آنها ارائه و اجرای برنامه های کمیسیون های تخصصی ارزیابی و پایش شود.
همچنین نایب ‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران نیز پیشنهاد داد: در شیوه‌نامه تهیه شده باید درباره فرآیند حضور نمایندگان اتاق ایران در هر یک از مجامع و شوراها سازوکاری دقیق طراحی شود تا اطلاعات مربوط به آن در اختیار افراد و ارکان مربوط قرار گیرد. عباس جبالبارزی، اظهار کرد: باید نحوه تعیین بودجه برای کمیسیون‌ها نیز اعلام تا در صورت نیاز اصلاحات مطرح و نهایی شوند.
رئیس اتاق ایران نیز در این نشست با اشاره به قدم‌های متفاوتی که قرار است در این دوره برای ارتقای جایگاه بخش خصوصی برداشته شود، گفت: کمیسیون‌ها بازوان اصلی مشورتی اتاق ایران هستند و در این بین باید در چارچوب ماموریت‌ها و وظایف قانونی خود فعالیت کنند. حسین سلاح‌ورزی، با بیان اینکه نظام ارزیابی هم روی این نکته بسیار حساس است و ملاک عمل قرار می‌دهد، افزود: در ابتدای شروع فعالیت کمیسیون‌ها باید درباره دو نکته به تفاهم برسیم، اول شیوه‌نامه برگزاری و فعالیت کمیسیون‌ها، که نقشه راه حرکت آنهاست و دوم برنامه‌ها و پروژه‌های اصلی کمیسیون‌ها که قرار است در این دوره دنبال شوند.
وی تصریح کرد: اگر اتاق موضعی درباره یک مسئله اتخاذ می‌کند ممکن است مورد اختلاف سایر ارکان باشد، در این باره توجه به این اصل لازم است که موضع نهایی اتاق ایران با درنظر گرفتن منافع ملی جمع‌بندی خواهد شد. سلاح ورزی تصریح کرد: در واقع اتاق ایران با توجه به دیدگاه‌هایی که از سوی ارکان مختلف اتاق ایران دریافت می‌کند و با در نظر گرفتن منافع ملی کشور، اعلام موضع خواهد کرد. رئیس اتاق ایران درباره موضوع بودجه اتاق ایران که مورد تأکید کمیسیون‌ها نیز قرار دارد، تصریح کرد: برای بودجه‌ریزی سال آینده اتاق ایران لازم است هر کمیسیون طبق برنامه‌هایی که دارد، بودجه عملیاتی خود را بدهد تا بر اساس آن بودجه‌ریزی صورت گیرد و شاهد کم‌ترین میزان انحراف از بودجه در سال مالی آینده اتاق باشیم.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، گفتنی است روسا و نواب رئیس کمیسیون‌های تخصصی در نخستین نشست با هیات رئیسه اتاق ایران درباره شیوه‌نامه چگونگی تشکیل و اداره کمیسیون‌های اتاق ایران صحبت کردند و مقرر شد نقطه‌نظرات اصلاحی این شیوه‌نامه در کمیته‌ای متشکل از 13 نفر که اعضای آن مشخص شدند، بررسی شده و جمع‌بندی آن برای تصویب در نشست بعدی مطرح شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8580
اخبار مرتبط
نظرات شما