• دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024

  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024
معاون امور عمرانی استانداری کرمان خبر داد

آخرین وضعیت تکمیل سیل‌بند مهم جنوب کرمان

معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: اعتبار لازم برای اتمام طرح مطالعاتی سیل‌بند جنوب از طریق استان انجام می‌شود و نقشه‌های تکمیل شده در اختیار سپاه قرار می‌گیرد تا برآورد هزینه های اجرا اعلام شود...

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، معاون عمرانی استاندار کرمان روز یکشنبه از تشکیل نشستی به منظور پیگیری وضعیت سیل بند جنوب و نقاط حادثه‌خیز استان کرمان در برابر سیل خبر داد و اظهار داشت: نشستی با حضور مدیرکل بحران، مدیرعامل آب منطقه‌ای، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نماینده سپاه و مشاوران طرح برگزار شد.
سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی افزود: در این نشست مقرر شد با تشکیل کمیته‌ای مشترک از اداره بحران استانداری، آب منطقه‌ای، سپاه و مشاور برای تعیین نقاط بحرانی در معرض سیل و اصلاح آنها با تامین بودجه انجام شود.
معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به توافق انجام شده با سپاه نیز گفت: معادل بودجه تخصیص داده شده توسط استان، سپاه برای اجرای طرح‌ها، هزینه خواهد کرد.
جنوب استان کرمان از مناطقی سیل خیز است که بارندگی ها سالانه خسارات زیادی به ابنیه، زیرساخت ها و حوزه کشاورزی این منطقه وارد می کند.
عملیات اجرایی سیل‌بند جیرفت (خرم) با هدف جلوگیری از ورود روان آبها و سیلاب به مناطق جنوبی استان کرمان از سال ۱۳۵۰ آغاز شده و ۱۲۰ کیلومتر آن باقی مانده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8962
اخبار مرتبط
نظرات شما