• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
معاون دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری خبر داد

تصویب ۸ رشته گرایش جدید در هایتک کرمان

معاون آموزشی، پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان گفت: در شورای مدیریت دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته سه رشته دکتری تخصصی و پنج رشته کارشناسی ارشد تصویب شد...

علی نگارستانی گفت: رشته های مهندسی مخابرات گرایش میدان در مقطع دکتری تخصصی و مهندسی مخابرات گرایش مخابرات نوری؛ مهندسی مخابرات گرایش مخابرات امن و مهندسی برق گرایش الکترونیک دیجیتال در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده برق و کامپیوتر مصوب شده است.
وی افزود: رشته مهندسی معدن گرایش محیط زیست نیز به رشته‌های پژوهشکده علوم محیطی در مقطع کارشناسی ارشد افزوده شده است.
نگارستانی از تصویب دو رشته دکتری تخصصی نیز خبر داد و گفت: رشته مهندسی هسته ای در گرایش پرتو پزشکی و رشته مهندسی هسته‌ای گرایش راکتور نیز در دانشکده علوم و فناوری‌های نوین مصوب شده است.
وی تصریح کرد: با ارسال مصوبه جدید به وزارت علوم، مراحل اداری و قانونی تصویب رشته‌ها در شورای گسترش آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری خواهد شد.
به گزارش ایسنا، حسین محبی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با اشاره به جایگاه ششم این دانشگاه در بین دانشگاه های صنعتی و رتبه نوزدهم در جمع همه دانشگاه های کشور از تلاش های اعضای هیات علمی و یاوران علمی تشکر و بر تلاش افزونتر برای تداوم پیشرفت ها و خدمت به مردم و کشور تاکید کرد.
محبی وجود پارک علم و فناوری و پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی در دانشگاه را فرصتی ارزنده توصیف کرد که جایگاه دانشگاه تحصیلات تکمیلی را در ارتباط با صنعت و جامعه ارتقا داده است.
وی با اشاره به فعالیت پنج پژوهشکده و پنج دانشکده و امکانات پارک علم و فناوری دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته آمادگی لازم برای گسترش همکاری، انعقاد تفاهم نامه و قرارداد همکاری با شرکت های صنعتی و معدنی و دستگاه های اجرایی استان متناسب با نیاز و اولویت های پژوهشی را دارد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9362
اخبار مرتبط
نظرات شما