• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
رئیس اتاق کرمان خواستار شد؛

تسریع در تدوین سند جامع مهارتی استان کرمان

رئیس اتاق کرمان در نشست کنسرسیوم اشتغال استان گفت: شتابدهی به توسعه مهارت و تدوین سند جامع مهارتی استان کرمان لازمه توسعه و پیشبرد اهداف اقتصادی است...

سیدمهدی طبیب زاده افزود: اقدامات فعلی انجام شده در مهارت آموزی و تربیت نیروی ماهر در استان جزیره ای و موازی است و مطابق با یک برنامه و پروتکل پیش نمی رود که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود. وی ادامه داد: نگرش خانواده ها باید به رشته های فنی و حرفه ای و هنرستانی تغییر کند و فرزندان خود را فقط به تحصیل در رشته های تجربی ترغیب نکنند، بلکه داشتن مهارت می تواند به اشتغال آینده آنها کمک کند.
طبیب زاده اظهار کرد: یکی از دغدغه های مهم فعالان اقتصادی فقدان نیروی ماهر در بنگاه های اقتصادی است و این معضل رفته رفته به یکی از اصلی ترین نگرانی های فعالان اقتصادی تبدیل خواهد شد. رئیس اتاق کرمان افزود: مهارت های مورد نیاز همگام با پیشرفت تکنولوژی در صنایع تغییر می کند و در حال حاضر مهارت های نو و نرم وجه غالب مهارت های مورد نیاز است.
وی تصریح کرد: استان با وجود برخورداری از ظرفیت های فراوان به ویژه از لحاظ دانش آموختگان دانشگاه ها، بشدت فاقد شرایط مناسب مهارتی است و بیکاری ها در استان به همین دلیل وجود دارد. طبیب زاده، ادامه داد: مقدمه اشتغال پایدار و بهره وری کامل وجود نیروهای ماهر است و هر فردی با داشتن تنها یک مهارت، 20 درصد شانس بیشتری برای اشتغال دارد.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،وی با بیان اینکه بخش معدن دنیا تا سال 2030 به 40 میلیون نفر نیروی ماهر نیاز دارد، گفت: در حال حاضر در چین یک میلیون نفر، در اروپا و آمریکا 500 هزار نفر در حال کسب مهارت در این حوزه هستند که این آمار در این ایران هزار نفر است. رئیس اتاق کرمان گفت: امکانات دانشگاه فنی و حرفه ای استان زیبنده نیست و دستگاه ها، تجهیزات و فناوری های قدیمی در این دانشگاه وجود دارد و افراد نمی توانند مطالبق علم روز دنیا آموزش ببینند و مهارت کسب کنند.
گفتنی است دراین نشست چندین تفاهم نامه همکاری بین 6 صنعت با دانشگاه فنی و حرفه ای کرمان منعقد شد.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9716
اخبار مرتبط
نظرات شما