• دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 06 May 2024

  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 06 May 2024
آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه آبرسانی؛

رفع تنش آبی در حاشیه شهر کرمان کلید خورد

عملیات اجرایی چهار طرح آبرسانی به شهرستان کرمان، با حضور استاندار کرمان و جمعی از دیگر مسئولان در شهر جوپار درحالی آغاز شد که انتظار می رود بخش عمده تنش آبی در مناطق حاشیه مرکز استان، برخی روستاها و نیز تعدادی از مناطق شهرهایی که دارای مشکل بودند، حل شود...

اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ها پنج هزار میلیارد ریال اعلام و بیان شده که تا ابتدای تابستان سال آینده به بهره برداری می رسند.
این طرح ها شامل آبرسانی به بخش هایی از شهر کرمان، گلزار شهدای شهر کرمان، برخی روستاها و نیز دیگر شهرهای شهرستان کرمان مانند جوپار است.
استاندار کرمان در این آیین گفت: عملیات اجرایی که امروز در بخش آبرسانی انجام می شود در کنار انتقال آب از خط صنعت که در دست اقدام است، مشکل زیادی از آب کرمان را بر طرف می کند.
محمد مهدی فداکار اظهارامیدواری کرد سال آینده مردم در بیشتر نقاط شهرستان کرمان که دارای مشکلات مربوط به آب هستند، ابتدای تابستان آینده از آب شرب سالم برخوردار شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز گفت: پروژه اضطراری تامین آب شهر کرمان با اعتبار سه هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال شامل حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه پدافندی، اجرای ۱۵ کیلومتر خط برقرسانی، ۲۰‌ کیلومتر خط انتقال آب، احداث مخزن پنج هزار مترمکعبی سیدی، ۲۰ کیلومتر خط انتقال رینگ‌اصلی شهر و خط انتقال از سرآسیاب فرسنگی امروز آغاز می شود.
به گزارش ایرنا،محمد عبدیان افزود: همچنین عملیات اجرایی سه طرح آبرسانی به گلزار شهدای کرمان با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال، حفاری و تجهیز هشت حلقه چاه برای روستاها و شهرهای شهرستان کرمان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال و توسعه و بازسازی شبکه توزیع آب در سطح شهرستان با اعتبار ۷۷۰ میلیارد ریال اجرا می شود.
وی تاکید کرد: با اجرای این طرح ها مشکل آب بخش زیادی از روستاها و مناطق حاشیه شهرستان کرمان تا سال آینده حل می شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9745
اخبار مرتبط
نظرات شما