• دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024

  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024
قیمت سکه در نوسان؛

خریداران به بازار طلا و سکه بازگشتند؟

بازار طلا و سکه امروز بعد از سه روز نزول آرایش صعودی به خود گرفت و شاهد بازگشت خریداران بود.با این حال نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلا و صرافی ملی تغییر چندانی نکرد و ثبات را تجربه کرد...

بازار ارز رسمی امروز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه مانند روزهای گذشته شاهد ثبات نسبی نرخ ارز است.به عبارت دیگر نگاهی به روند حرکتی نرخ ارز در مرکز مبادله ارزر و طلای ایران حکایت از آن دارد که آب در دل قیمت ها تکان نخورده و تقریبا مثل دیروز هستند.
بر همین اساس و آن‌طور که سایت مرکز مبادله ارز و طلا آمده هر اسکناس دلار آمریکا در مرکز مبادله ارز و طلا، ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان معامله شد؛ همچنین قیمت حواله دلار آمریکا ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان بود. هر اسکناس یورو هم امروز به قیمت ۴۷ هزار و ۲۸۳ تومان معامله شد و نرخ حواله یورو نیز به ۴۴ هزار و ۱۱۵ تومان رسید. از سوی دیگر اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان و حواله آن هم ۱۱ هزار و ۶۸ تومان نرخ گذاری شده است.
همچنین امروز در صرافی ملی نرخ خرید دلار ۴۳ هزار و ۱۳۲ تومان و قیمت فروش دلار ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان اعلام شد. البته قیمت یورو تا حدودی بالا رفته بود که خرید با نرخ ۴۶ هزار و ۸۱۰ تومان انجام شد و با نرخ ۴۷ هزار ۲۸۳ تومان نیز به فروش رسید.
بااین حال امروز بار دیگر همه نگاه ها به بازار طلا و سکه دوخته شد.بررسی ها نشان می دهد قیمت این دو فلز گران بهای داخلی در سه روز اول هفته بیش از ۳ میلیون تومان ارزان شده اما امروز خریداران به بازار برگشتند.
.بر همین اساس و طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت طلا ۱۸ عیار که روز گذشته با  کاهش ۳۵ هزار تومانی در حدود ۳ میلیون ۵۱۸ هزارو ۲۰۰ تومان بسته شده بود امروز مسیر رشد را دنبال کرد و با ۳ میلیون و ۶۲۲ هزارو ۱۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به روز دوشنبه نزدیک به ۱۰۴ هزار تومان صعود کرده است.
در کنار طلا ۱۸ عیار امروز سکه از فاز نزول خارج شد و تا نیمه کانال ۴۳ میلیون تومان بالا رفت اما در زمان تدوین این گزارش قیمت هر قطعه سکه امامی در سایت اتحادیه طلا و جواهر رقم ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را به خود اختصاص داده که نسبت به دیروز تقریبا ۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان گران شده است.
اما چه اتفاقی رخ داد که موج تقاضا در بازار سکه شکل گرفت؟ فعالان کف بازار در این خصوص دو دلیل دارند.نخست اینکه امروز ترکش صعودی قیمت اونس طلا بازار داخلی را تحت تاثیر قرار داد و‌آن‌طور که سایت های مختلف اعلام کرده اند اونس طلا امروز جهش خیره کننده را ثبت کرد و خود را به سطح ۲۳۶۵ دلار رساند و این در حالی است که روز قبل این فلز گران بهای جهانی با ۲۳۳۸ دلار معامله شده بود.البته در ادامه معاملات از سرعت صعود طلای جهانی تا حدودی کاسته شد و اونس طلا با۲۳۵۳ دلار دادوستد شد که نسبت به روز دوشنبه تقریبا ۱۳ دلار رشد کرده است.
البته در این بین با وجود اینکه تقریبا یک هفته از حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق می گذرد، حال و هوای اخبار و گمانه زنی های سیاسی حول همین محور در بین معامله گران داغ است و در همین شرایط گرگ و میش و غبار آلود عده ای از سرمایه گذاران حاضر به فروش طلا و سکه خود نیستند.
در واقع معامله‌گران بر این باورند که انتقام این حمله تروریستی در روزهای آتی گرفته می‌شود.
به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه کیهان در شماره امروز خود، درباره انتقام ایران از اسرائیل بعد از حمله به کنسولگری ایران نوشت: "ما مطلع شدیم مسئولان در این یک هفته‌ای که گذشت، با دقت و وسواس مشغول بررسی شرایط جهت یافتن بهترین راه برای گرفتن انتقام از اسرائیل بوده‌اند." کیهان همچنین نوشت: «به قطع و یقین باید انتقام گرفت، آن هم از نوع غافلگیرکننده و بازدارنده. انتقام غافلگیرکننده و بازدارنده یعنی، انتقام با حساب و کتاب و سنجیدن همه شرایط. نباید بدون محاسبه و در نظرگرفتن همه جوانب، دل به دریا زد
بر این اساس به نظر می رسد چنین سیگنال هایی احتمالا بر روی رفتار معامله گران اثر گذار بوده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10907
اخبار مرتبط
نظرات شما