• دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024

  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024
در هاوینگ ۲۰۲۴ ؛

رشد ۶۰۰ درصدی قیمت بیت‌کوین تکرار می‌شود؟

با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت‌‎کوین در سال 2024، زمزمه‌ها درباره شکسته شدن رکورد قیمتی این ارز دیجیتال افزایش یافته است. بیت‌کوین در هاوینگ پیشین در سال 2020 با رشد قیمت 600 درصدی همراه شده بود...

رویداد هاوینگ بیت‌کوین نزدیک‌تر از همیشه است و به نظر می‌رسد شور و شوق دیوانه‌وار نسبت به ETFهای این ارز دیجیتال باعث سرعت گرفتن وقوع این رویداد شده است.
به نوشته کوین تلگراف، اکنون تنها چند هفته تا فرا رسیدن چهارمین هاوینگ باقی مانده است. در سه دوره گذشته، این رویداد نوسان و رشد بسیار شدید قیمت بیت‌کوین را به همراه داشته است.
طبق روندهای تاریخی می‌توان انتظار داشت که بیت‌کوین پس از رشد چشمگیر در دوران پسا هاوینگ و شکستن رکورد بالاترین سطح قیمتی خود در این دوران، به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست بدهد. اما این بار وضعیت متفاوتی بر بازار کریپتو حاکم است چراکه صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین یک پای ماجرا هستند.
بیت‌کوین به طور قطع پس از هاوینگ پیش‌رو رشد قیمت را تجربه می‌کند و رکورد بالاترین سطح قیمتی خود را می‌شکند، اما این بار نباید انتظار رشد ۶۰۰ درصدی قیمت آن را داشت که در هاوینگ پیشین در سال ۲۰۲۰ رخ داده بود.
اما چرا رفتار بیت‌کوین در زمینه رشد قیمت در حال تغییر است؟ این اتفاق دو عامل اصلی دارد. اولا، تعداد بی‌سابقه‌ای از دارندگان بلندمدت بیت‌کوین، رویکردی را در پیش گرفته‌اند که در تمام شرایط خواستار حفظ بیت‌کوین‌های خود هستند و تمایلی به فروش ندارند.
ثانیا، معرفی ETFهای بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای، تقاضا برای این ارز دیجیتال را افزایش داده به‌طوریکه تقاضا از میزان عرضه استخراج‌کنندگان پیشی گرفته است. به طور متوسط، ETFهای بیتکوین از زمان راه اندازی تقریبا 10 هزار بیت‌کوین در هر روز دریافت کرده‌اند، در حالی که ماینرها هر روز تنها 900 بیت‌کوین جدید تولید می‌کنند.
به گزارش اکوایران،این کمبود، باعث افزایش قیمت‌ها و کاهش نوسانات بلندمدت می‌شود. میزان نوسانات قیمت بیت‌کوین از اوج 18 درصدی خود در آوریل سال 2013 به حدود 4 درصد در زمان حاضر رسیده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10897
اخبار مرتبط
نظرات شما