• جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024

  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024
تحلیل عضو هیات رییسه اتاق کرمان از نتیجه انتخابات اتاق ایران؛

ارتباط با بدنه جوان و مدرن اتاق‌ها

دهمین دور انتخابات اتاق بازرگانی برگزار شد و نهایتا با وجود حاشیه‌‌‌‌های فراوان و رقابت گروه‌ها و ائتلاف‌‌‌‌های حاضر، ائتلاف «اتاقی‌برای همه» توانست هر هفت کرسی هیات‌رئیسه اتاق ایران را به‌دست آورد، اما دلیل این پیروزی قاطع چه بود؟. آرش علوی عضو هیات رییسه اتاق کرمان پاسخ می دهد...

عضو هیات‌نمایندگان اتاق ایران فاکتورهای متعددی را در موفقیت ائتلاف «اتاقی‌برای همه» موثر می‌داند و معتقد است مجموعه‌‌‌‌ای از دلایل و اتفاقات که برخی شاید به هشت سال‌قبل و برخی به روزهای قبل از انتخابات برمی‌گردد، در موفقیت ائتلاف پیروز، موثر واقع شد.آرش علوی یکی از عوامل موثر در پیروزی هر ائتلافی را سرلیست یا رهبر آن ائتلاف می‌داند و معتقد است اگر در مورد سرلیست یک ائتلاف وفاق صورت بگیرد، احتمال موفقیت آن ائتلاف بیشتر است و از آنجایی‌که عملکرد سرلیست ائتلاف پیروز مورد قبول بخش زیادی از اعضای هیات‌نمایندگان اتاق بازرگانی بود، منجر به پیروزی این ائتلاف شد. این عضو هیات‌نمایندگان اتاق بازرگانی به بررسی کاندیدای این دوره و رقبای ائتلاف پیروز می‌پردازد و می‌گوید نبود رقیب قدر در موفقیت ائتلاف پیروز موثر بود. او به اهمیت کار تشکیلاتی و داشتن سعه‌صدر در شنیدن نظرات مخالفان اشاره می‌کند و معتقد است صرف مدیر موفق بخش‌خصوصی‌بودن برای موفقیت در انتخابات کافی نیست.  علوی همچنین با اشاره به پیچیدگی‌های کار انتخاباتی در این دوره در مورد دلایل عدم‌موفقیت دیگر کاندیداها به آسیب نظرات ناپخته‌‌‌‌ای اشاره می‌کند که از سوی تیم‌‌‌‌های رقیب به وزارت صمت برای تغییر آیین‌نامه منتقل شده‌بود. این نظرات به‌دنبال این بودند که معیار کارآفرین و قدرت به‌عنوان بازیگر اقتصادی را به تعداد کارگران و لیست بیمه، حجم فعالیت و... ارتباط دهند اما این موضوع موردتایید بدنه اتاق قرار نگرفت. او عدم‌ارتباط و ارتباط از بالا به پایین را آسیب‌‌‌‌زننده عنوان می‌کند و معتقد است سبک ارتباط کاندیدای پیروز با بدنه اتاق در این پیروزی نقش موثری داشت.
این عضو هیات‌نمایندگان اتاق بازرگانی همچنین به اهمیت ارتباط با بخش جوان و مدرن اتاق در بخش تشکلی و اتاق‌های شهرستان‌ها، اشاره می‌کند و معتقد است این موضوع در کنار اهمیت مورد وثوق افراد جاافتاده و سابقه‌‌‌‌دار‌بودن را در اقبال به کاندیدای پیروز موثر می‌داند. جریان‌ها و حاشیه‌‌‌‌های روز انتخابات نیز از نظر این عضو هیات‌نمایندگان اتاق، در نتیجه شکل‌گرفته چندان بی‌‌‌‌‍‌‌‌‌تاثیر نبوده‌است.
به گفته علوی برخی موارد از جمله درخواست محترمانه نماینده وزیر برای عدم‌شرکت در انتخابات ناخواسته باعث افزایش رای این تیم شد.
او در پایان این‌طور عنوان می‌کند که باید اجازه داد انتخاب بخش‌خصوصی اجرایی شده و کار خود را شروع کند و اگر عملکرد مناسبی داشت، ۴‌ سال دیگر مجددا به این تیم رای داده شود یا در غیر‌این‌صورت کاندیدای دیگری انتخاب شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7715
اخبار مرتبط
نظرات شما