• چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024

  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق کرمان تاکید کرد؛

زمینگیر شدن صادرات با اصرار دولت بر تعهد ارزی

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق کرمان، با اشاره به اینکه مشکلات صادرکنندگان محصولات کشاورزی و خشکبار بسیار بیشتر از گذشته شده است، گفت: این موانع و چالش ها باعث شده که شرکت های بزرگ صادراتی دست از کار بکشند...

محمدعلی محمدمیرزائیان افزود: مشکل اصلی صادرات مربوط به رفع تعهدات ارزی است که در حال حاضر امکان رفع تعهد در چارچوب نرخ ها و قوانین بانک مرکزی وجود ندارد. وی اظهار کرد: در نشست های متعددی که با مسئولان مختلف برگزار شده امیدواریم بتوان در برنامه هفتم توسعه در سال 1403 تعهدات ارزی را برای صادرات محصولات کشاورزی حذف کرد زیرا محصولات کشاورزی توان رقابت با محصولات پتروشیمی و امثال آن ها را ندارند.
محمدمیرزائیان، خاطرنشان کرد: امیدواریم هیات رئیسه اتاق کرمان بودجه مناسبی را برای حضور جوانان واردکننده و صادرکننده برای شرکت در نمایشگاه های خارجی در نظر بگیرد زیرا بسیاری از روابط و تجارت ها از حضور در همین نمایشگاه ها شکل می گیرد. رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق کرمان بیان کرد: فعالان اقتصادی در زمینه صادرات و واردات مسائل و مشکلاتی در زمینه های گمرک و استاندارد دارند که امیدواریم این مسائل برای تسهیل روند تجارت استان برطرف شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10146
اخبار مرتبط
نظرات شما