• جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024

  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024
نگاه به گذشته نسخه بهتری از شما می‌سازد؛

کارآفرینان، تاریخ بخوانند

کارآفرینی می‌تواند به فرآیندی دلگرم‌کننده تبدیل شود تا جایی که گاهی به اشتباه خود را گول می‌زنیم و تصور می‌کنیم بیش از واقعیت کنترل همه امور را به دست داریم. اما به محض آنکه می‌پذیریم کم‌تر از آنچه ادعایمان می‌شود می‌دانیم، تاریخ به آموزگارمان تبدیل می‌شود.

تاریخ به ما کمک می‌کند که سیر تکامل بشر را درک کنیم و بر بنیان‌های قوی‌ای که از پیش وجود داشته‌اند کار خود را پایه‌ریزی کنیم. صرف وقت برای مطالعه‌ی تاریخ می‌تواند بر روند تصمیم‌سازی روزانه تاثیر بگذارد و شما را به  نسخه بهتری از خودتان تبدیل کند. این موضوع از چند جنبه قابل بررسی است:
تاریخ می‌تواند سبک شما را شکل دهد
باید بدانید به عنوان یک کارآفرین لزوما نباید باهوش‌ترین فرد سازمان باشید یا همه چیز را درباره همه موضوعات بدانید. جان اف کندی در اتخاذ تصمیمات سبک خود را داشت، سبکی که در اوج بحران موشکی کوبا به او کمک کرد تا  همزمان با درس گرفتن از اشتباهات خود، از یک فاجعه پیشگیری کند. مطالعه سبک رهبری جان اف کندی می‌تواند کمک کند که فقط نکات را به هم متصل کنید. در واقع نقش شما به عنوان کارآفرین این است که فقط جعبه ابزار را در اختیار تیم‌تان قرار دهید تا روشی جدید را امتحان کند یا دست به نوآوری بزند. در جنین شرایطی وقتی یک چالش پیش روی کسب‌وکارتان قرار می‌گیرد، اقدامات آن‌ها ناخودآگاه چنان خواهد شد که گویی به تیمی قوی‌تر تبدیل شده‌اند و بازخورد آن به شرکت شما باز خواهد گشت.
تاریخ باعث تجدید قوای شما می‌شود
دیدار از موزه‌ها و توجه به تاریخی که آن‌ها بازگو می‌کنند، یک تجربه ضروری برای هر کارآفرینی است. به عنوان مثال وینستون چرچیل به عنوان یک فرد معتاد به کار معرفی می‌شود، فردی که کل زندگی خود را در دوران جنگ جهانی دوم صرف رهبری انگلستان کرد. با این وجود او هرگز انرژی خود را از دست نداد. نگاهی به تاریخی که او در آن ایفای نقش کرد، اهمیت انرژی و مداومت را به تصویر می‌کشد. در دنیای کسب و کار گفته می‌شود که وقت طلاست اما در عین حال باید بدانید که انرژی یک کارآفرین بزرگترین دارایی اوست.
تاریخ به شما انگیزه می‌دهد و شما را سرسخت‌تر می‌کند
کارآفرین بودن به معنای این است که هرازگاهی متحمل یک ضربه شوید. زمان‌هایی خواهد بود که با وجود همه علاقه‌ای که به کارتان دارید، خودتان و دیدگاه‌هایتان را مورد تردید قرار می‌دهید. اگر به اندازه کافی مقاوم نباشید که بر ترس‌ها و شکست‌ها فائق آیید، اداره کسب‌وکارتان چنان شما را در کام خود فرو خواهد برد که چیزی جز استخوان از شما برجای نمی‌ماند.
تاریخ مملو است از شخصیت‌هایی که انتخاب کردند شرایط و تجربیات تلخ گذشته، کارشان را تعریف نکند بلکه تصمیم گرفتند از آن‌ها سکویی برای ارتقا و رسیدن به موفقیت بسازند. آبراهام لینکلن در رقابت‌های سیاسی بسیاری شکست خورد. توماس ادیسون صدها بار در مسیر ساخت لامپ با شکست مواجه شد. هنری فورد دوبار ورشکسته شد. سوزان انتونی بخاطرانتخابات دستگیر شد. فهرست چنین شخصیت‌های مشهوری در تاریخ، بی‌پایان است
این‌ها تنها نمونه‌هایی از بزرگانی است که نام‌شان در کتاب‌های تاریخ ثبت شده است و می‌توانند در زندگی روزانه یک کارآفرین تغییر ایجاد کنند. حتی در اقتصاد دیجیتال‌شده امروز، درس‌ها و رفتارهایی از دیروز وجود دارد که می‌توان از آن‌ها آموخت و به عنوان یک کارآفرین و بنیانگذار استارت‌آپ از آن استفاده کرد. گذشته از همه این‌ها، به یاد داشته باشید که «تاریخ خود را تکرار می‌کند.» بعضی چیزها هرگز تغییر نمی‌کند.  
منبع: Entrepreneur
نویسنده: ران جاورسکی، مدیرعامل و بنیانگذارترینیتی آدیو   
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4804
اخبار مرتبط
نظرات شما