• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
با کاشت انواع درخت در محدوده ۲۰ هکتار انجام می‌گیرد؛

گسترش جنگل قائم در دامنه کوه‌های صاحب‌الزمان

شهردار کرمان، از کاشت انواع درخت و گونه‌های مختلف گیاهی در محدوده‌ای به‌مساحت ۲۰ هکتار در دامنه کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر کرمان خبر داد...

سعید شعرباف، با اشاره به جنگل پردیسان قائم(عج) به‌عنوان بزرگترین جنگل دست‌کاشت کشور، افزود: این جنگل یکی از سرمایه‌های بزرگ شهر کرمان است و وظیفه ماست که این سرمایه زیست‌محیطی را افزایش بدهیم.
وی ادامه داد: دامنه کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان(عج) که در ضلع شرقی پردیسان قائم(عج) قرار دارد، این ظرفیت را دارد که با کاشت انواع درخت و گونه‌های مختلف گیاهی در آن، چندین هکتار به وسعت فضای سبز شهر کرمان، افزوده شود.
سعید شعرباف، با بیان اینکه مراسم کاشت انواع درختان و گونه‌های مختلف گیاهی در دامنه این کوه‌ها، روز شنبه، ۱۱ آذرماه، توسط شهرداری کرمان آغاز می‌شود، اظهار داشت: در این‌ راستا ۲۵۰۰ متر لوله‌گذاری، به‌منظور آبیاری پایدار فضای سبز موردنظر، اجرا شده است.
وی ادامه داد: این درختان شامل: بادام کوهی، زیتون، بنه و گیاهان دارویی وجونیپروس است.
به گزارش کرنا،شهردار کرمان، ایجاد فضای سبز جدید، سرسبزی، طراوت و در پی آن، ایجاد روحیه شادابی و نشاط اجتماعی را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: این فضای سبز جدید، عطر درختان و سرسبزی گیاهان را به آینده شهر کرمان، هدیه خواهد داد و ان‌شاءالله یادگاری به‌یادماندنی از شهرداری کرمان خواهد شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9608
اخبار مرتبط
نظرات شما