• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
آخرین وضعیت قیمت دلار بعد از انتخابات مجلس؛

شوک قیمت طلا به بازار سکه

بررسی‌ها نشان می‌دهد امروز به دنبال رشد قیمت طلای جهانی قیمت طلا ۱۸ عیار و قیمت سکه امامی نیز در بازار داخلی ایران صعودی شدند...

امروز شنبه ۱۲ اسفندماه حال و هوای کشور رنگ و بوی انتخاباتی گرفته و رسانه‌ها در حال اعلام نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند.
در این میان در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۳۹ هزار و ۸۶۴ تومان معامله می‌شود.
قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۵۳۲ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۳ هزار و ۲۱۹ تومان رسیده است.
از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۸۷ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز با ثبات ۱۰ هزار و ۸۵۴ تومان است.
همچنین در صرافی ملی هم امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۴۹۱ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۲۶ تومان و قیمت فروش یورو ۴۶ هزار و ۴۹۱ تومان بوده است
در کنار بازار رسمی، بنا بر ادعای معامله‌گران بازار ارز هرات امروز با ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه بر روی ۵۸ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفت. فارغ از ارز، امروز در بازار ارزهای دیجیتال قیمت تتر در حول‌وحوش ۵۹ هزار و ۱۸۱ تومان معامله شد که بالاتر از نرخ دلار است.
همچنین بورس هم امروز بالاترین ورود پول حقیقی به بازار در ۳ ماه گذشته را تجربه کرد. به‌عبارت‌دیگر امروز مبلغ ۴۷۰ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شده است.
در بازار طلا و سکه نیز آنچنان که در گزارش صبح امروز اشاره شد، قیمت اونس طلا روز جمعه به اوج خود در ۲ ماه گذشته رسید. به‌این‌ترتیب طلا در ماه مارس مثبت شروع به کار کرد و قیمت‌ها در روز جمعه به ۲۰۸۶ دلار رسید که نسبت به‌روز پنجشنبه تقریباً ۴۰ دلار افزایش را نشان می‌دهد.
در واقع داده‌های اقتصادی ضعیف انتظارات کاهش نرخ بهره ایالات متحده را تا ژوئن سخت‌تر کرد. داده‌ها نشان داد که تولیدات ایالات متحده در ماه فوریه کاهش بیشتری داشته است و نظرسنجی‌های دانشگاه میشیگان از مصرف‌کنندگان نیز ضعیف بوده است. مجموعه دیگری از داده‌ها در روز پنجشنبه نشان داد که افزایش سالانه تورم ایالات متحده در ژانویه کمترین میزان در سه سال اخیر بوده است و کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن را از فدرال رزرو روی میز نگه داشته است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد به دنبال رشد قیمت طلای جهانی قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار داخلی ایران صعودی شد. در همین رابطه سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۲ میلیون و 974 هزار و 600 تومان به فروش رسید. البته لازم به ذکر است که این فلز گران‌بها در این سایت تا سطح ۳ میلیون و ۲۶ هزار تومان هم بالا رفته بود.
به گزارش اقتصادنیوز،از بازار طلا که بگذریم، قیمت سکه امامی در سایت اتحادیه امروز تا ۳۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بالا رفت و در ظهر امروز با ۳۴ میلیون و 500 هزار تومان معامله شد که نسبت به دو روز قبل 550 هزار تومان گران شده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10706
اخبار مرتبط
نظرات شما