• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
اخبار ضد و نقیض درباره ارز مسافرتی؛

قیمت طلا و سکه صعودی شد

قیمت طلا و سکه در بازار امروز افزایشی شد و این در حالی است که ماجرای «ارز مسافرتی» دوباره به موضوع داغ بازار ارز تبدیل شده است...

در معاملات امروز (دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۱۵۴ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۱۸۱ تومان معامله می‌شود.
 قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۱۳۵ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۳ هزار و ۸۸۷ تومان رسیده است.
 از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۷۵۰ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۹۴۱ تومان است.
 در کنار نوسانات نرخ ارز در مرکز مبادله؛ امروز در صرافی ملی قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۷۲۳ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۳ هزار و ۱۵۴ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۶۶۳ تومان و قیمت فروش یورو ۴۷ هزار و ۱۳۵ تومان بود.
 یکی از خبرهایی که امروز در بازار دست‌به‌دست شد اظهارات سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره توقف توزیع ارز مسافرتی بود. در همین رابطه علی خضریان در مطلبی در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت:  «پس از پیگیری از دستگاه‌های مسئول در دولت، مطلع شدم خوشبختانه با ورود آقای رئیس‌جمهور در موضوع ارز مسافرتی، توزیع این رانت ناعادلانه متوقف می‌شود
 البته بانک مرکزی این ادعا را رد کرده و اعلام کرده برخلاف اخبار نادرستی که در فضای مجازی منتشر شده، سیاست بانک مرکزی در زمینه تخصیص ارز مسافری تغییری نکرده و فروش ارز مسافری هوایی به متقاضیان همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است.
 همچنین دیروز فیلمی در فضای مجازی منتشر شد و برخی‌ها مدعی تشکیل صف شلوغ دریافت ارز مسافرتی در فرودگاه امام خمینی شده بودند. البته رئیس شعبه بانک ملی در فرودگاه امام خمینی (ره) به این کلیپ واکنش نشان داد و گفته ویدئو منتشر شده برای روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ است که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی از سمت فرودگاه نسبت به پروازهای موجود اتفاق افتاد که دیگر تکرار هم نشد. متأسفانه در بازه زمانی ۹ صبح تا حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح همان روز ۱۲ پرواز هماهنگ شده بود که طبیعتاً با هجوم مسافران روبرو شدیم.
در ابتدای اسفندماه بود که بانک مرکزی میزان ارز مسافرتی را از ۵۰۰ یورو به ۱۰۰۰ یورو افزایش داد. در واقع این ارز فقط به مسافران هوایی تعلق می‌گیرد. البته این امکان هم وجود دارد که مسافران معادل ارز ۱۰۰۰ یورویی را به انتخاب خود دلار دریافت کنند.
 فارغ از بازار ارز، قیمت طلای جهانی امروز تا سطح ۲ هزار و ۱۸۸ دلار بالا رفت؛ اما ظهر امروز در زمان تدوین این گزارش با ۲ هزار و ۱۷۹ دلار به فروش رسید که در مقایسه با روزهای قبل تقریباً ثابت بود
 در بازار داخلی ایران هم طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت طلا ۱۸ عیار امروز به ۳ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسید که در مقایسه با روز قبل تقریباً ۵ هزار تومان رشد کرده است.
همچنین قیمت سکه امامی هم امروز برخلاف روز گذشته صعودی شد. سکه دیروز در سایت مذکور با ۳۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به کار خود پایان داد و امروز با رشد ۱۰۰ هزارتومانی به ۳۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید.
 یکی از خبرهای مهم امروز در خصوص بازار سکه آغاز تحویل سکه اولین حراج بود. آن‌طور که رسانه اعلام کرده‌اند برندگان اولین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند از امروز دوشنبه ۲۱ اسفندماه با مراجعه به شعبه منتخب بانکی، سکه‌های طلای تخصیص‌داده‌شده را دریافت کنند.
 به گزارش اقتصادنیوز، همچنین امروز پنجمین حراج سکه امروز باعرضه نیم و ربع‌سکه برگزار می‌شود و بناست در حراج ششم که فردا برگزار می‌شود، سکه تمام هم عرضه شود. آمارهای مرکز مبادله نشان می‌دهد طی چهار جلسه حراج سکه طلا در مجموع ۴۱ هزار و ۸۴۷ ربع‌سکه به متقاضیان تخصیص‌داده‌شده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10786
اخبار مرتبط
نظرات شما