• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
2 سیگنال متناقض آمریکایی در بازار ارز؛

قیمت طلا عقب نشینی کرد

در بازار امروز دو سیگنال متناقض آمریکایی درباره ایران مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت. از سوی دیگر قیمت طلای جهانی امروز در مدار نزول قرار گرفت و در ایران، قیمت سکه اگرچه تا حدودی بالا رفت اما ظهر امروز به قیمت دیروز برگشت...

امروز در بازار ارز، دو خبر میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد. درحالی‌که رسانه‌ها از تمدید وضعیت تحریمی اضطراری ملی آمریکا در قبال ایران خبر می‌دهند یک رسانه آمریکایی گزارش داده که دولت بایدن در آستانه صدور معافیت تحریمی جدیدی برای ایران است که به اجازه دسترسی به بیش از ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده‌اش را می‌دهد.
در واقع این معافیت به عراق اجازه می‌دهد تا پرداخت‌های واردات برق از ایران را به حساب‌های خارج از کشور که تهران می‌تواند آنها را مورداستفاده قرار دهد، واریز کند.
خبر دوم هم از رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا بود که گفته بیش از ۱۲۰۰ اخلالگر نظام اقتصادی در کشور بازداشت شده است. طبق اظهارات سردار حسین رحیمی در حوزه اخلال در نظام اقتصادی مانند بازار طلا و ارز ۲۶ همت کشفیات داشته‌ایم که در همین راستا هزار و ۲۳۸ متهم دستگیر شدند که تشکیل پرونده‌ها ۲۲ درصد افزایش داشته است.
در معاملات امروز (چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۱۸۰ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۲۴۲ تومان معامله می‌شود.
قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۱۴۱ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۳ هزار و ۹۳۴ تومان رسیده است.
از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۷۵۷ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۹۵۷ تومان است.
امروز در صرافی ملی قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۷۴۸ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۳ هزار و ۱۸۰ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۶۶۹ تومان و قیمت فروش یورو ۴۷ هزار و ۱۴۱ تومان بود.
فارغ از بازار ارز و اتفاقات آن، صبح امروز قیمت طلای جهانی در حول‌وحوش ۲۱۵۸ دلار به فروش رسید؛ اما در نیمه ظهر بر روی ۲۱۶۲ دلار قرار گرفت که در مقایسه با دیروز ۱۳ دلار کاهش را نشان می‌دهد.
همچنین طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز ۲۲ هزار تومان ارزان شد و بر روی ۳ میلیون و ۶۱ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفت. در کنار بازار طلا امروز و تا زمان تدوین این گزارش قیمت سکه امامی در سایت مذکور تا سطح ۳۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بالا رفت.
به گزارش اقتصادنیوز، یکی از خبرهای مهم بازار سکه مشخص‌شدن زمان تحویل سکه‌های حراجی بود. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا طی ۶ مرحله حراج فروش سکه که از ۱۳ اسفندماه آغاز شده است، ۵۴ هزار و ۲۶۲ ربع‌سکه، ۳ هزار و ۹۵ نیم‌سکه و ۳ هزار و ۳۲ تمام سکه به فروش رفته است. اصغر بالسینی، مدیر ارتباطات مرکز مبادله ایران رد گفتگو با فارس گفته کسانی که به هر دلیلی امکان حضور شخصی جهت دریافت سکه طلای خریداری شده را ندارند، می‌توانند با اعطای وکالت رسمی ثبت شده نزد دفاتر اسناد رسمی کشور با موضوع دریافت انواع سکه طلا (ربع‌سکه، نیم‌سکه و سکه تمام) از همه شعب بانک ملی ایران بابت معامله سکه طلا در سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ارز و طلای ایران به شخص موردنظر، سکه طلای خود را دریافت کنند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10806
اخبار مرتبط
نظرات شما