• دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024

  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024
طلا ریخت، سکه پیشروی کرد؛

چالش دلار در مرز 33 هزار

بازار ارز امروز شنبه 7 مهر ماه شاهد نوسان قیمت دلار نزدیک مرز 33 هزار تومان بود. بازیگران ارزی اواخر هفته قبل از مرز 32 هزار و 800 تومان عبور کردند.

عده ای از معامله گران باور دارند به نظر می رسد در صورتی که بازارساز امروز با قدرت نسبت به عرضه ارز اقدام کند احتمال عقب نشینی دلار وجود دارد.از نظر این دسته از فعالان ؛ قیمت دلار در شرایط فعلی با چالش سختی روبرو شده است.
بازار ارز امروز شنبه 7 مهر ماه شاهد نوسان قیمت دلار نزدیک مرز 33 هزار تومان بود. بازیگران ارزی اواخر هفته قبل از مرز 32 هزار و 800 تومان عبور کردند.
چالش  قیمت دلار در مرز 33
عده ای از معامله گران باور دارند در صورتی که بازارساز امروز با قدرت نسبت به عرضه ارز اقدام کند احتمال عقب نشینی دلار وجود دارد. از نظر این دسته از فعالان، قیمت دلار  در شرایط فعلی با چالش سختی روبرو شده است.
از نگاه آنها اگر  قیمت دلار با شوک تقاضایی مواجه شود به سرعت به میانه کانال 33 هزار تومان حرکت خواهد کرد. با این حال تا زمان نوشتن این گزارش بازار ارز تهران شاهد زور آزمایی بازیگران افزایشی و نهاد مرکزی بازار ساز بود.
بازارهای همسایه به کمک دلار تهران آمدند!
از سوی دیگر بازارهای همسایه به کمک دلار تهران آمده اند با این حال هنوز نتوانسته اند دلار تهران را مرز 33 هزار و 200 تومان برسانند.قیمت دلار هرات در اولین روز هفته با  گپ مثبت 230 تومانی آغاز به کار کرد. اسکناس آمریکایی در ابتدای معاملات نقدی امروز 32 هزار و 680 تومان بود و در ادامه روز بر روی 32 هزار و 600 تومان قرار گرفت.
نرخ دلار سلیمانیه هم امروز به سمت بالا حرکت کرد. قیمت دلار در بازار امرز به مرز مقاومتی 32 هزار و 220 تومان رسید.
عده ای از معامله گران می گفتند در صورتی که بازیگران ارزی مرز یاد شده را حفظ کنند و دلار بالای مرز 33 هزارز و 200 تومان باقی بماند این امر ممکن است نرخ دلار را به سمت مرز 33 هزار و 500 تومان هدایت کند.
قیمت درهم رنج شد
نرخ درهم در بازار امروز نسبت به 2 روز قبل اندکی رشد کرد اما در نیمه روز رنج شد. قیمت درهم امروز 9 هزار و 120 تومان بود.
نرخ برابری درهم به دلار  نزدیک ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. نرخ برابری درهم به دلار در حدود ۵۰۰ تومان با قیمت نقدی در بازار فاصله دارد‌.‌
برخی از معامله گران می گفتند این فاصله قیمتی  ممکن است موجب تقویت انتظارات  صعودی بازیگران ارزی در مورد قیمت دلار شود. با این حال برخی از معامله گران همچنان از عرضه سنگین بازار ساز هراس دارند و در معاملات خود احتیاط می کنند .
قیمت طلا ریزش کرد
قیمت اونس طلا در بازار امروز  در حدود 3 دلار بالا رفت و در محدوده 1646 دلار معامله شد. اما بازار اخلی ایران امروز شاهد ریزش قیمت طلا18 عیار بود.قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز  11 هزار و 500 تومان پایین‌ آمد و به 1 میلیون  و 352 هزار تومان رسید.
نوسان سکه بالای مرز 15 میلیون
به گزارش اقتصانیوز ،قیمت سکه امروز بالای کانال 15 میلیون تومان معامله شد . فلز زرد رنگ داخلی امروز 15 میلیون و 23 هزار تومان بود.این قیمت در مقایسه با ۲ روز پیش 8 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5270
اخبار مرتبط
نظرات شما