• دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 06 May 2024

  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 06 May 2024
در اتاق کرمان؛

گروه کاری توسعه تجارت با اوراسیا آغاز به کار کرد

گروه کاری بررسی راهکارهای توسعه تجارت با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا در نشستی با حضور رئیس اتاق کرمان و نمایندگان سازمان های مرتبط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان، سازمان جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان، استانداری، گمرک، استاندارد و راهداری و حمل و نقل شمال و جنوب استان آغاز به کار کرد.

رئیس اتاق کرمان در این نشست گفت: استان کرمان با وجود ظرفیت های فراوان، در بین استان های کشور رتبه ششم تبادلات تجاری با کشورهای اوراسیا را داراست که باید برای ارتقای این رتبه تلاش کرد. سیدمهدی طبیب زاده افزود: گیلان در بین استان های کشور رتبه اول را داراست که شاید دلیل این جایگاه قرار داشتن گمرک آستارا در این استان و ورود کالاها از مبادی مختلف به این گمرک باشد. وی با تاکید بر برنامه ریزی برای توسعه تجارت با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا اظهار کرد: با بررسی و تحلیل لیست اقلام و کالاهای وارد شده به اوراسیا و صادر شده از این منطقه، به خوبی می توان دریافت که کرمان توان صادرات در اقلام گوناگون و در حجم مناسب به اوراسیا را دارد.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: برای تحلیل صادرات و واردات کشور نیاز به آمار گمرکات ایران داریم که متاسفانه دسترسی به این آمار از ما گرفته شده و در حال حاضر برای دریافت اطلاعات در فضایی تاریک و مبهم قرار داریم.

گفتنی است در این نشست بر پیگیری تسهیل روند صادرات استان به اوراسیا، تخصیص غرفه در نمایشگاه ویژه اوراسیا در تهران، برگزاری دوره های آموزشی مرتبط و پیگیری مسائل از طریق سفارت خانه های کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سایر مسئولان تاکید شد. همچنین مقرر شد دستگاه های مختلف پیشنهادهای مرتبط با توسعه تجارت با اوراسیا را تا دو هفته آینده ارائه دهند تا بر اساس آنها برنامه ریزی های لازم صورت گیرد. 

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3082
گالری عکس
اخبار مرتبط
نظرات شما