• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
سیطره قاچاقچیان بر بازار پوشاک؛

انفجار بازار ایران با لباس‌های ترک

طبق جدیدترین گزارش اتحادیه تولید و صادرات پوشاک، بازار شب عید امسال در سیطره کالاهای قاچاقی است که عمدتا ترک هستند...

تقریبا از اوایل سال 1397 واردات پوشاک ممنوع شد. ظاهرا امر حمایت از تولید و توسعه بازار پوشاک ایران بود. اما مسئله اصلی جلوگیری از خروج ارز بود. اهدافی که هیچ کدام پس از 6 سال هنوز محقق نشده است. در حال حاضر ارز از کشور به راحتی از طریق واردکنندگان غیرقانونی خارج می‌شود و بازار پوشاک ایران در سیطره قاچاقچیان است. توسعه بازار پوشاک ایران هم آنطور که مدنظر سیاستگذاران بود محقق نشده است. اتحادیه تولید و صادرات پوشاک این موضوع را تایید می‌کند.
به گفته مجید افتخاری عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک، صنعت پوشاک رها شده و این صنعت با همه ظرفیت در اختیار افرادی قرار گرفته که توانایی و شناخت درست ندارند. طبق اعلام اتحادیه تولید و صادرات پوشاک، در حال حاضر ترک‌ها برنامه‌ریزی شده و منسجم در حال ورود به بازار ایران هستند. افتخاری به ایسنا گفته در شرایطی که واردات ممنوع است برخی از برندهای ترک فروشگاه‌های وسیع در کشور گرفته‌اند. اینکه چگونه مجوز گرفته‌اند بحث پیچیده‌ای است اما معمولا ادعا می‌کنند که کالای خود را در ایران تولید می‌کنند.از توقف طرح مقابله با قاچاق پوشاک در سطح عرضه خبر داد.
به گزارش اکوایران، افتخاری ادامه داده: اخیرا یک پلتفرم ترکیه‌ای ادعا کرده بود که یک میلیارد دلار در بازار ایران فروش داشته و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این پلتفرم اینماد و مجوزهای فعالیت رسمی در داخل کشور را هم دارد و با درگاه بانکی رسمی فعالیت غیرقانونی قاچاق داشته است. در نهایت هم  به خاطر مسئله عفاف و حجاب با این پلتفرم برخورد شد و نه به دلایل اقتصادی. البته این پلتفرم فقط چند روز مسدود بوده و در حال حاضر باز شده و دوباره مشغول فعالیت است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10726
اخبار مرتبط
نظرات شما