• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
ضرب و جرح و سرقت؛بیشترین پرونده های کیفری

رشد ۲۱ درصدی پرونده‌های کلاهبرداری در کرمان

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان گفت: امسال تعداد پرونده های کلاهبرداری در کرمان نسبت به سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته و در بخش کیفری بیشترین پرونده ها مربوط به "ضرب و جرح و سرقت"، در بخش حقوقی "مطالبه وجه"، در دادگاه خانواده "مطالبه مهریه و درخواست طلاق" و در دادگاه انقلاب "مواد مخدر" بوده است...

اکبر مختاری در جمع قضات و کارکنان اداری دادگستری شهر کرمان اظهار داشت: بیش از ۹۱ هزار و ۶۹۲ فقره پرونده در سال ۱۴۰۲ به محاکم عمومی و انقلاب کرمان وارد شد که شاهد رشد ۱۹ درصدی ورودی پرونده ها به محاکم هستیم.
وی افزود: به تفکیک مجتمع حقوقی ۲۸ درصد، مجتمع کیفری ۲، ۱۷ درصد، محاکم خانواده پنج درصد و محاکم دادگاه انقلاب نیز ۲ درصد رشد ورودی پرونده داشته‌اند.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: باوجود افزایش ورودی پرونده‌ها با تلاش شبانه روزی قضات و کارکنان اداری در مجموع ۱۹ درصد بیشتر از سال گذشته به پرونده ها رسیدگی شده است.
وی در خصوص تعیین تکلیف پرونده های مسن نیز گفت: در سال جاری ۳۵ درصد پرونده‌های مسن در محاکم شهر کرمان تعیین تکلیف و مختومه شده اند که این روند با قوت ادامه خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان،مختاری در تشریح فروانی پرونده های وارده به محاکم شهر کرمان گفت: در بخش کیفری بیشترین پرونده ها مربوط به "ضرب و جرح و سرقت"، در بخش حقوقی "مطالبه وجه"، در دادگاه خانواده "مطالبه مهریه و درخواست طلاق" و در دادگاه انقلاب "مواد مخدر" بوده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10851
اخبار مرتبط
نظرات شما