• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
جان باختن ۹۰۰ نفر در تصادفات امسال؛

آغاز طرح ترافیکی نوروز در استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۷۰ نفر در تصادفات استان جان خود را از دست دادند و حدود ۴۰۰ نفر مصدوم شدند و از ابتدای امسال متاسفانه بیش از ۹۰۰ نفر بر اثر تصادف در استان کرمان جان باختند...

سردار ناصر فرشید در مراسم آغاز رزمایش طرح ترافیکی نوروزی پلیس استان کرمان اظهار کرد: یکی از غصه‌های مقام معظم رهبری تلفات حوادث ترافیکی است و همه باید تلاش کنیم که این دغدغه برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه کاهش تلفات حوادث ترافیکی را با جدیت پیگیری می‌کنیم و در این امر نیاز به همکاری رانندگان و خانواده‌ها داریم، افزود: تلفات ناشی از تصادفات آسیب زیادی به خانواده و جامعه می‌زند و همه باید در جهت کاهش این تلفات تلاش کنیم.
فرشید با تاکید بر اینکه تمام کلانتری‌ها و پاسگاه‌های مستقر در جاده‌های استان باید برای کاهش حوادث ترافیکی تلاش کنند، گفت: در سال جاری برابر مناسبت‌های تعریف شده خدمت‌رسانی داشتیم که جدا از اقدامات همیشگی پلیس است. ضمن اینکه پلیس در بیش از ۹۰ مناسبت تعریف شده اجرای ماموریت دارد.
فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۷۰ نفر در تصادفات استان جان خود را از دست دادند و حدود ۴۰۰ نفر مصدوم شدند و از ابتدای امسال متاسفانه بیش از ۹۰۰ نفر بر اثر تصادف در استان کرمان جان باختند.
رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رأی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مجاهدت کردند و موجب خشم و هراس دشمنان شدند، گفت: در انتخابات امسال ۹۶ صندوق سیار در استان داشتیم که با توجه به برودت و سردی هوا و مشکلاتی که در راه‌های استان وجود داشت، به همت راهداری و پلیس، مردم توانستند در انتخابات شرکت کنند که جای تقدیر دارد.
وی افزود: هیچ حاشیه امنیتی در امر برگزاری انتخابات در استان کرمان نداشتیم و حدود ۵۰ درصد از جمعیت واجد شرایط استان در انتخابات مشارکت داشتند.
جلالی با بیان اینکه تعطیلات نوروز مربوط به مردم است و مدیران در ایام نوروز تعطیلی ندارند و همه در عرصه خدمت رسانی به مردم باید تلاش کنند، ادامه داد: یکی از مشکلات ما در استان مربوط به سرقت است که در ایام نوروز باید تدابیر بهتری برای مقابله با آن اندیشیده شود تا دغدغه و نگرانی مردم و مسافران نوروزی برطرف شود.
معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه گشت‌های محسوس در مناطق گردشگری باید تقویت شود، گفت: پلیس در تمام ماموریت‌ها حضور دارد و از همه پرسنل جان بر کف پلیس تشکر می‌کنم که در راستای امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کنند.
وی با اشاره به آمار تلفات جاده‌ای در محورهای استان، بیان کرد: مجتمع‌های خدماتی بین راهی در استان کرمان می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشند و این مجتمع‌ها حتماً باید برای مسافران برنامه داشته باشند.
جلالی در پایان با بیان اینکه اورژانس کرمان در حمله تروریستی ۱۳ دی‌ماه خوش درخشید و با اقدام به موقع در کمتر از یک‌ساعت تمام مصدومان را به بیمارستان‌ها منتقل کرد، افزود: اورژانس حتماً در ایام نوروز نیز پای کار است و تمام تلاش خود را برای سلامت مردم به کار می‌گیرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10773
اخبار مرتبط
نظرات شما